VI. fejezet
vissza
A kamara ügyintézõ szervezete és a titkár

106. Az ügyintézô szervezet a kamara operatív munkaszervezete. Rendeltetése a kamarai törvény IV. fejezetében elôirt gazdaságfejlesztési, forgalombiztonsági, általános érdekérvényesítési és közigazgatási feladatok ellátásának hatékony szakmai-gyakorlati elômozdítása. A kamara ügyintézô szervezetének felépítését és mûködésének rendjét és a testületi szervekhez fûzôdô viszonyát a kamara szervezeti és mûködési szabályzata állapítja meg.

107. A kamara ügyintézô szervezetének alkalmazottai jogállására a Munka Törvénykönyvének rendelkezései és a munkaszerzõdésük az irányadók. Az ügyintézô szervezetben dolgozó munkavállalók felett a munkáltatói jogokat a titkár gyakorolja.

108. Az ügyintézô szervezet hatásköre: az ügyintézô szervezet - a titkár vezetésével - eljár a kamara hatáskörébe tartozó

a.) gazdaságfejlesztési,

b) forgalombiztonsági,

c) általános érdekérvényesítési

d) közigazgatási,

e) szolgáltatási,

f) non-profit gazdálkodási,

g) nyilvántartási és

h) kamarai szervezeti

ügyekben, segíti a kamara önkormányzati és testületi szerveinek mûködését, tisztviselôinek tevékenységét.
 
 

A titkár

109. A titkár a kamara ügyintézô szervezetének vezetôje, aki a kamarával munkaviszonyban áll. A kamarát a titkár - az alapszabály és az elnök felhatalmazása alapján - általánosan képviseli; a kamara nevében jogokat szerezhet, kötelezettségeket vállalhat. E jogkörét esetenként és az ügyek meghatározott csoportjára nézve az ügyintézô szervezet tagjaira írásban átruházhatja. A titkárt akadályoztatása esetén az ügyintézô szervezet általa kijelölt dolgozója helyettesíti.

110. A titkár kizárólagos hatáskörében

- vezeti /felügyeli és irányítja/ a kamara ügyintézô szervezetét;

- az alapszabály és az elnök felhatalmazása alapján - általánosan képviseli a kamarát;

- felügyeli és operatív módon irányítja a kamara köztestületi, szolgáltatási és non-profit gazdálkodási tevékenységét;

- meghozza a kamara köztestületi, szolgáltatási tevékenységével és közhasznú társasági, alapítványi stb. részvételével kapcsolatos non-profit gazdálkodási döntéseket és intézkedéseket,

- gyakorolja a kamara ügyintézô szervezetében dolgozó munkavállalók felett a munkáltatói jogokat;

- koordinálja a kamara szakmai tevékenységét, elôsegíti, szervezi a kamara önkormányzati és testületi szervei döntéseinek elôkészítését, nyilvántartását és végrehajtását;

- felel a kamara egységes ügyviteli, ügykezelési, irattározási, információtechnikai rendjének kialakításáért és érvényesítéséért,

A titkár további feladatai

- az állami közigazgatási szervekkel, a helyi önkormányzattal és más hatóságokkal való kapcsolattartás koordinálása,

- a többi gazdasági kamarával, gazdasági érdekképviseleti és egyéb társadalmi szervezetekkel való kapcsolattartás koordinálása,

- a küldöttgyûlés eredményes elôkészítésében való közremûködés, a küldöttgyûlési -jegyzôkönyv elkészíttetése és irattározása;

- az elnökségi üléseken tanácskozási joggal rendelkezô állandó meghívottkénti részvétel.

111. A titkárt tevékenységérôl az elnök és az elnökség irányában folyamatos beszámolási kötelezettség, az osztályelnökök és az ügyintézô szervezet irányában pedig rendszeres tájékoztatási kötelezettség terheli. Az elnökségnek a titkár hivatalból állandó meghívottja, tanácskozási joggal rendelkezik, amely az elnökségi üléseken az elõterjesztés jogát is jelenti.

112. A titkár kinevezési feltételei

- magyar állampolgárság

- büntetlen elõélet

-felsõfokú képesítés.