106. Az ügyintézô szervezet a kamara operatív munkaszervezete. Rendeltetése a kamarai törvény IV. fejezetében elôirt gazdaságfejlesztési, forgalombiztonsági, általános érdekérvényesítési és közigazgatási feladatok ellátásának hatékony szakmai-gyakorlati elômozdítása. A kamara ügyintézô szervezetének felépítését és mûködésének rendjét és a testületi szervekhez fûzôdô viszonyát a kamara szervezeti és mûködési szabályzata állapítja meg.
107. A kamara ügyintézô szervezetének alkalmazottai jogállására a Munka Törvénykönyvének rendelkezései és a munkaszerzõdésük az irányadók. Az ügyintézô szervezetben dolgozó munkavállalók felett a munkáltatói jogokat a titkár gyakorolja.
108. Az ügyintézô szervezet hatásköre: az ügyintézô szervezet - a titkár vezetésével - eljár a kamara hatáskörébe tartozó
a.) gazdaságfejlesztési,
b) forgalombiztonsági,
c) általános érdekérvényesítési
d) közigazgatási,
e) szolgáltatási,
f) non-profit gazdálkodási,
g) nyilvántartási és
h) kamarai szervezeti
ügyekben, segíti a kamara önkormányzati
és testületi szerveinek mûködését,
tisztviselôinek tevékenységét.
A titkár
109. A titkár a kamara ügyintézô szervezetének vezetôje, aki a kamarával munkaviszonyban áll. A kamarát a titkár - az alapszabály és az elnök felhatalmazása alapján - általánosan képviseli; a kamara nevében jogokat szerezhet, kötelezettségeket vállalhat. E jogkörét esetenként és az ügyek meghatározott csoportjára nézve az ügyintézô szervezet tagjaira írásban átruházhatja. A titkárt akadályoztatása esetén az ügyintézô szervezet általa kijelölt dolgozója helyettesíti.
110. A titkár kizárólagos hatáskörében
- vezeti /felügyeli és irányítja/ a kamara ügyintézô szervezetét;
- az alapszabály és az elnök felhatalmazása alapján - általánosan képviseli a kamarát;
- felügyeli és operatív módon irányítja a kamara köztestületi, szolgáltatási és non-profit gazdálkodási tevékenységét;
- meghozza a kamara köztestületi, szolgáltatási tevékenységével és közhasznú társasági, alapítványi stb. részvételével kapcsolatos non-profit gazdálkodási döntéseket és intézkedéseket,
- gyakorolja a kamara ügyintézô szervezetében dolgozó munkavállalók felett a munkáltatói jogokat;
- koordinálja a kamara szakmai tevékenységét, elôsegíti, szervezi a kamara önkormányzati és testületi szervei döntéseinek elôkészítését, nyilvántartását és végrehajtását;
- felel a kamara egységes ügyviteli, ügykezelési, irattározási, információtechnikai rendjének kialakításáért és érvényesítéséért,
A titkár további feladatai
- az állami közigazgatási szervekkel, a helyi önkormányzattal és más hatóságokkal való kapcsolattartás koordinálása,
- a többi gazdasági kamarával, gazdasági érdekképviseleti és egyéb társadalmi szervezetekkel való kapcsolattartás koordinálása,
- a küldöttgyûlés eredményes elôkészítésében való közremûködés, a küldöttgyûlési -jegyzôkönyv elkészíttetése és irattározása;
- az elnökségi üléseken tanácskozási joggal rendelkezô állandó meghívottkénti részvétel.
111. A titkárt tevékenységérôl az elnök és az elnökség irányában folyamatos beszámolási kötelezettség, az osztályelnökök és az ügyintézô szervezet irányában pedig rendszeres tájékoztatási kötelezettség terheli. Az elnökségnek a titkár hivatalból állandó meghívottja, tanácskozási joggal rendelkezik, amely az elnökségi üléseken az elõterjesztés jogát is jelenti.
112. A titkár kinevezési feltételei
- magyar állampolgárság
- büntetlen elõélet
-felsõfokú képesítés.