Modellezés

1958-ban Bertók Kálmán a gimnázium történelem szakos tanára, hajók iránti rajongásától ösztönözve elsősorban saját tervek alapján élethű hajó-maketteket épített. Ezek elsősorban vitorlások voltak. E kezdeményezés Homor Lajos vitnyédi tanár révén hamarosan eljutott az MHSZ megyei vezetőjéhez, aki maga is modellezéssel, - igaz repülőkkel foglalkozott. A Mihálka Jenő igazgatóval történt megbeszélések után 1958-ban megalakult a Kapuvári Gimnázium MHSZ modellező szakosztálya. Bertók Kálmánhoz rövid időn belül többen is csatlakoztak. Baranyai Géza, Molnár Péter, Mihálka Szabolcs, Farkas Imre, Sipőcz Jenő és társaik lelkesen építették a hajókat. Alig néhány évvel később Hozzájuk csapódott Ábrahán József - szintén a gimnázium tanára. Ez döntő jelentőségű volt a későbbiekre nézve. Ugyanis korábban rádióamatőr volt, és egy Rádiótechnikai magazinban közölt modellirányító berendezés kapcsolási rajza alapján épített egy egycsatornás szerkezetet. Ehhez Bertók épített hajót. Ezzel nagy lendületet vett a szakosztály fejlődése.
1959-ben Agárdon Molnár Péter tagja lett annak a Győr- Sopron megyei csapatnak, amely a vitorlás hajók versenyében országos bajnokságot nyert
A vitorlások mellett önjáró kategóriával is foglalkoztak, amely tervrajz alapján élethű makett építését jelentette. Ezeket több éven át építették - talán éppen nagy idő- és anyagigénye miatt-, rendkívüli pontossággal.
Újabb mérföldkövet jelentett, hogy az 1957-ben alakult MOKI (Modellkísérleti Intézet) ebben az időben kezdett foglalkozni rádiókészítéssel, amik közül egy többcsatornás adó-vevő a kapuváriak kezébe került. Ettől kezdve fokozatosan kisebb, gyorsabb hajókat építettek
1960. vitorlás hajók Dunántúli és országos bajnokság (Velencei tó). Ettől kezdve csak rádió-távirányítású hajókkal versenyeztek.
1961. Bertók Kálmán második ( F1 sebességi kategória)
1963. Ábrahám József első ( F1 sebességi kategória)
1964. Ábrahám József első ( F1 sebességi kategória)
A két tanáron kívül Kelen György, Foki Géza, Olaszy Gábor, Kódor Gyula sorozatban aratták győzelmeiket itthon és Csehszlovákiában.
1965. Lengyelország Katowice Ábrahám József 2., Bertók Kálmán két 3. helyezést ért el.
A külföldön megismert új készülékekből többnyire a megyei MHSZ támogatásával, így újabb kategóriákba is beszállhattak. Vándorkupát alapítottak Alkotmány-Kupa néven (1982-ben a Volán-Kupa váltotta fel).
Ábrahám József Európa bajnok:
1967. Amiens
1971. Ostende
1973. Ceské Budejovice
1977. Kijev
Bertók Kálmán 1975-ben lett Európa bajnok.
Az utánpótlás (Villányi Gábor, Varga F. István, Németh Ferenc, Cserpes Sándor, Ábranám Gábor, Bertók István, Nagy István, Schneider Károly) révén újabb eredmények születtek.
A klub legnagyobb sikere: Ábrahám Gábor F3-V kategóriában első, F3-E kategóriában második lett.