Modellezés
1958-ban Bertók Kálmán a gimnázium
történelem szakos tanára, hajók iránti rajongásától ösztönözve elsősorban
saját tervek alapján élethű hajó-maketteket épített. Ezek elsősorban vitorlások
voltak. E kezdeményezés Homor Lajos vitnyédi tanár révén hamarosan eljutott
az MHSZ megyei vezetőjéhez, aki maga is modellezéssel, - igaz repülőkkel
foglalkozott. A Mihálka Jenő
igazgatóval
történt megbeszélések után 1958-ban megalakult a Kapuvári Gimnázium MHSZ
modellező szakosztálya. Bertók Kálmánhoz rövid időn belül többen is csatlakoztak.
Baranyai Géza, Molnár Péter, Mihálka Szabolcs, Farkas Imre, Sipőcz Jenő
és társaik lelkesen építették a hajókat. Alig néhány évvel később Hozzájuk
csapódott Ábrahán József - szintén a gimnázium tanára. Ez döntő jelentőségű
volt a későbbiekre nézve. Ugyanis korábban rádióamatőr volt, és egy Rádiótechnikai
magazinban közölt modellirányító berendezés kapcsolási rajza alapján épített
egy egycsatornás szerkezetet. Ehhez Bertók épített hajót. Ezzel nagy lendületet
vett a szakosztály fejlődése.
1959-ben Agárdon Molnár Péter tagja
lett annak a Győr- Sopron megyei csapatnak, amely a vitorlás hajók versenyében
országos bajnokságot nyert
A vitorlások mellett önjáró kategóriával
is foglalkoztak, amely tervrajz alapján élethű makett építését jelentette.
Ezeket több éven át építették - talán éppen nagy idő- és anyagigénye miatt-,
rendkívüli pontossággal.
Újabb mérföldkövet jelentett, hogy
az 1957-ben alakult MOKI (Modellkísérleti Intézet) ebben az időben kezdett
foglalkozni rádiókészítéssel, amik közül egy többcsatornás adó-vevő a kapuváriak
kezébe került. Ettől kezdve fokozatosan kisebb, gyorsabb hajókat építettek
1960. vitorlás hajók Dunántúli
és országos bajnokság (Velencei tó). Ettől kezdve csak rádió-távirányítású
hajókkal versenyeztek.
1961. Bertók Kálmán második ( F1
sebességi kategória)
1963. Ábrahám József első ( F1
sebességi kategória)
1964. Ábrahám József első ( F1
sebességi kategória)
A két tanáron kívül Kelen György,
Foki Géza, Olaszy Gábor, Kódor Gyula sorozatban aratták győzelmeiket itthon
és Csehszlovákiában.
1965. Lengyelország Katowice Ábrahám
József 2., Bertók Kálmán két 3. helyezést ért el.
A külföldön megismert új készülékekből
többnyire a megyei MHSZ támogatásával, így újabb kategóriákba is beszállhattak.
Vándorkupát alapítottak Alkotmány-Kupa néven (1982-ben a Volán-Kupa váltotta
fel).
Ábrahám József Európa bajnok:
1967. Amiens
1971. Ostende
1973. Ceské Budejovice
1977. Kijev
Bertók Kálmán 1975-ben lett Európa
bajnok.
Az utánpótlás (Villányi Gábor,
Varga F. István, Németh Ferenc, Cserpes Sándor, Ábranám Gábor, Bertók István,
Nagy István, Schneider Károly) révén újabb eredmények születtek.
A klub legnagyobb sikere: Ábrahám
Gábor F3-V kategóriában első, F3-E kategóriában második lett.